Poškození pneumatik

Vozidlo bet pneumatik by nám k ničemu nebylo, ve vozidle se špatnými nebo poškozenými pneumatikami nám nemusí být jízda bezpečná, pohodlná, můžeme spotřebovat více paliva a jezdit pomaleji než s pneumatikami nepoškozenými.
Pneumatika se dá poškodit ledajak, jednou z nejčastějších příčin je ostrý předmět na silnici nebo např. najíždění pravým předním kolem do obrubníku při parkování, zejména u začátečníků.
Nerovnoměrné ojetí běhounu je způsobeno buďto přehuštěním nebo podhuštěním pneumatik. Pokud je běhoun ojetý uprostřed, pneumatiky jsou přehuštěné. Pokud je běhoun ojetý na okrajích, je v pneumatikách vzduchu málo.
Vidíme-li na běhounu plošky, pneumatika je zubatá, znamená to, že máme poškozený tlumič pérování. Ten, pokud funguje správně, přitlačuje auto k vozovce, pokud je poškozený, vozidlo při najetí na nerovnost „skáče“ a tím se tvoří na pneumatikách plošky. Zdelší se také brzdná dráha vozidla.
Pokud máme špatnou geometrii soupravy, znamená to, že jsme např. najetím do obrubníku změnili úhel nápravy a vozidlo většinou začne táhnout k jedné straně a pneumatiky se opět ojíždějí nerovnoměrně.
Na pneumatikách nesmí být žádné boule ani vypukliny, nemusela by jízdu vydržet. Okrasný kryt musí být dobře připevněný, pokud kopneme do kola, nemělo by se ani pohnout. Pokud by se nám během cesty odkutálelo pryč, protože špatně drželo, jistě by to nebylo nic příjemného.

Comments are closed.