Výměna kol

Jsou daleko horší věci, ale ani takové píchlé kolo nikoho nepotěší.
Aby nedošlo k havárce, je třeba zajistit, aby nás ostatní řidiči dobře viděli, takže zapneme výstražná světla, oblékneme reflexní vestu, umístíme na vozovku výstražný trojúhelník a pustíme se do práce.
Z úložného prostoru vyndáme zvedák, klíč, pokud máme rukavice tak rukavice a samozřejmě také náhradní kolo. Umístíme zvedák na místo určené výrobcem vozidla a auto lehce nadzvedneme, musí být stále ve styku s vozovkou a při uvolňování šroubů se nesmí protáčet. Sundáme okrasný kryt, poté asi o jednu až jednu a půl otáčky povolíme šrouby a auto nadzvedneme nad vozovku. Vyšroubujeme šrouby úplně a nasadíme nové. Mělo by být úplně stejné, jako zbylá tři kola. Nasadíme šrouby a utahujeme je křížem. Poté vozidlo pomocí heveru opět snížíme na vozovku. Sundáme hever, dotáhneme šrouby a nasadíme ochranný kryt. Ještě než si dojdeme pro výstražný trojúhelník, který by od nás měl být umístěn ve vzdálenosti nejméně 50 m, v obci nejméně 30 m a na dálnici nejméně 100 m, zkontrolujeme, jestli rezerva opravdu dobře drží.
Některé automobily rezervu vozit nemusí, protože mají ve výbavě malý kompresor a těsnící pěnu, kterou se defekt na pneumatice opraví.

povinné ručení

Comments are closed.